Skip to main content

PANDANGAN SAYA PASAL AUSTRALIA YANG DI TIMPA BENCANA

Semua kita tahu Australia ditimpa bencana alam kemarau. Banjir dan sekarang ni pulak di serang nyamuk gergasi. Sekarang semua orang di Australia tengah berasa bimbang.

Pada pandangan saya lah kan.
Ni semua peringatan dari tuhan. Allah supaya jangan menginaya manusia terutama umat Islam.
.
Macam apa yang berlaku kat new Zealand insiden tembakan tu, kenapa saya kata new Zealand sebab new Zealand pun negara pulau sama seperti Australia jadi saya kaitkan dengan kejadian ini.Palestin dan negara timur tengah juga umat manusia sedang diinaya.

Jadi jangan lah menginaya manusia sebab l
Tuhan Allah SWT itu maha adil.


Comments

Popular posts from this blog

RESEPI CIPTA SENDIRI BY KALKAIXL

Assalamualaikum.. hari ni saya buat resepi baru yang tidak ada di kedai makan atau di tempat lain iaitu nasi daging masak kicap agak sedap bagi saya... hihi korang mesti cuba.. MULA MULA KENA BUAT DAGING MASAK KICAP DULU  bahan bahan daging masak kicap rebus daging (tak kisah berapa kilo) ikut tekak hihi halia (satu batang) bawang (satu ulas) kicap semestinya  jintan manis  (beli dalam pekat je ada jual) jintan putih  bahan bahan semua di kisar kecuali daging dan kicap  lepas tu masak ler apa lagi hihi OK DAH MULA BUAT NASI DAGING MASAK KICAP bahan bahan nasi daging masak kicap beras (tak kisah berapa kilo tapi ikut juga air rebusan yang ada) air rebusan ayam atau daging yang kita rebus daging tadi) semestinya daging masak kicap tang telah kita masak tadi  cara masak  pakai tempat masak nasi je  basuh beras masukkan air rebusan daging atau ayam  lepas tu masukkan je daging masak kicap tadi  dah selesai boleh makan dengan lauk yang ko

CEGAH CORONAVIRUS

Novel Coronavirus. Virus terbaharu dari China. . Coronavirus (CoV) adalah penyakit dari keluarga virus yang menyebabkan pelbagai penyakit dari selesema hingga ke penyakit lebih teruk seperti MERS-CoV dan SARS-CoV. . NOVEL CORONAVIRUS pula dalah merujuk kepada spesis baru yang belum pernah ditemui oleh manusia. . Pencegahan (Saranan WHO) - Kerap cuci tangan - Menutup hidung dan mulut ketika bersin dan batuk - Masak daging dan telur dengan sempurna - Elak bersentuhan dengan induvidu yang mempunyai gejala

PESANAN NABI MUHAMMAD SAW APA PERLU BUAT UMAT AKHIR ZAMAN

Ceramah ustaz-ustaz kata nabi Muhammad saw kata kalau ada pokok benih ditangan tanam je. Maksudnya kalau apa apa terjadi pun kita buat je kerja kita. . Abang pun bukan lah sesiapa. Cuma sampai kan apa yang tau. .